Vraag en antwoord

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij verzenden de pc’s en laptops die op werkdagen voor 15:00 uur besteld zijn op dezelfde dag. Geplaatste bestellingen na 15:00 uur of in het weekend worden verstuurd op de eerstvolgende werkdag.

Betaal ik verzendkosten?
U betaalt bij ons geen verzendkosten. Deze nemen wij voor onze rekening!

Kan ik ergens beoordelingen vinden?
Jazeker, u kunt de beoordelingen hier vinden.

Wat is het aanbod van PCmagazijn.nl?
PCmagazijn.nl verkoopt gebruikte pc’s en laptops waarvan het leasecontract verloopt, of die door bedrijven (financieel) zijn afgeschreven. De binnenkomende apparatuur wordt grondig gereinigd en refurbished. Alle onderdelen worden gecontroleerd en zo nodig vervangen. Vervolgens installeren wij een nieuwe en legitieme versie van Windows 7 of Windows 10 op de pc of laptop. U koopt op die manier een jong apparaat met specificaties die voldoen aan de huidige eisen.
Ons huidige aanbod treft u aan in onze webshop.

Waarom zou ik een refurbished laptop of pc kopen?
De meeste gebruikers hebben niet per se de nieuwste apparatuur nodig. Bij PCmagazijn.nl bestelt u pc’s en laptops van a-merken en topspecificaties voor slechts een fractie van de nieuwprijs. De pc’s en laptops zijn maar kort gebruikt door bedrijven en vervolgens geretourneerd naar de leasemaatschappijen.

De apparatuur is afkomstig van leasemaatschappijen, dus kunt u er vanuit gaan dat het gaat om goede kwaliteit. Leasemaatschappijen werken namelijk alleen met de beste apparatuur zoals, bijvoorbeeld, uit de HP Elite serie en de Dell Optiplex.

Wat is de procedure wanneer ik een pc of laptop met Microsoft Office aanschaf?
Bij de aanschaf van een pc of laptop en Microsoft Office, zullen wij deze voor u installeren. U kunt de pc of laptop dus direct gebruiken wanneer deze wordt afgeleverd door PostNL. Tevens ontvangt u een informatiebrief waarin uw licentiecode vermeld is, zodat u deze ook heeft t.b.v. uw eigen administratie.

Ik heb een pc of laptop gezien op de website, maar ik kan deze nu niet meer vinden?
Elke week krijgen wij een nieuwe voorraad binnen van onze leveranciers. Dit zijn elke keer andere producten. Wij kunnen dus helaas niet garanderen dat uitverkochte producten opnieuw op voorraad komen. Uitverkochte producten worden uit onze webshop verwijderd.

Houd onze website in de gaten! En mocht u een specifiek type product zoeken, neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik betalen?
Betalen kan eenvoudig en snel via iDeal. Na betaling wordt uw bestelling verstuurd. U ontvangt van ons een factuur zodra uw bestelling is ingepakt. Informatie over de verzendtijden kunt u vinden bij ‘Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?’

Heb ik recht op garantie?
Jazeker! De garantievoorwaarden kunt u hier vinden.

Hoe kan ik de voorraad van een product zien?
Wanneer u klikt op een product naar keuze, wordt het voorraadniveau automatisch zichtbaar. Mocht u meer producten willen afnemen dan dat er op voorraad zijn, mail dan naar info@pcmagazijn.nl. Een van onze accountmanagers neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

Kan ik ook achteraf betalen?
Achteraf betalen is helaas niet mogelijk. Na afronding van de bestelling kan eenvoudig en snel betaald worden via iDeal. Na ontvangst van betaling sturen wij de bestelling zo spoedig mogelijk op.

Kan ik mijn bestellingen retourneren?
Particulieren hebben het recht een bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan PCmagazijn.nl geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@pcmagazijn.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Waar kan ik een klacht indienen?
We raden je aan om klachten eerst schriftelijk bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@pcmagazijn.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.