Vragen en antwoorden refurbished PC's

Veel gestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over refurbished producten. Of u nu wilt weten wat “refurbished” precies betekent, hoe de kwaliteitscontrole verloopt, of welke garanties we bieden, we hebben alle informatie die u nodig heeft om met een gerust hart te kunnen kiezen voor duurzame en voordelige alternatieven. Blijf lezen en ontdek waarom refurbished producten een slimme keuze zijn voor zowel uw portemonnee als het milieu.

Algemene vragen

Wat betekent refurbished

Refurbished betekent dat een product, vaak elektronica zoals laptops, smartphones of tablets, is teruggestuurd naar de fabrikant of verkoper, grondig is gecontroleerd, gerepareerd indien nodig, en opnieuw in de verkoop wordt gebracht. Deze producten zijn vaak in uitstekende staat, soms met lichte gebruikssporen, en worden verkocht tegen een lagere prijs dan nieuwe exemplaren. Refurbished producten ondergaan strenge kwaliteitscontroles en worden vaak geleverd met een garantie, waardoor ze een betrouwbare en duurzame keuze zijn.

Een refurbished desktop of laptop kan uitermate geschikt zijn voor uw organisatie. Doordat de meeste bedrijven steeds meer naar de Cloud gaan is vaak een apparaat met een internetverbinding de enige vereiste om al het werk mee te doen.

Bekijk anders even ons aanbod aan zakelijke laptops of ons aanbod aan zakelijke desktops/mini PC’s

Ook al is het refurbished apparatuur hanteert PCMagazijn een garantieperiode van 1 jaar op de hardware die wij leveren. Doet bijvoorbeeld uw trackpad het niet meer 6 maanden na de aanschaf van uw refurbished laptop? Geen zorgen, neem contact met ons op om de laptop op te sturen voor reparatie onder garantie. Val en stootschade valt helaas niet onder de garantie.

Tegenwoordig zijn er veel online bedrijven die refurbished apparatuur leveren. Een goede leverancier herken je onder andere aan het aanbod, de claims die zij maken, het garantiebeleid, de online klantenreviews en hoe snel je in contact kan komen met de klantenservice. Dit zijn allemaal factoren die een indicatie geven over hoe goed een leverancier van refurbished apparatuur is. Heeft een leverancier bijvoorbeeld veel 1 tot 2 sterrenreviews, dan kan het zomaar zijn dat deze leverancier niet de kwaliteit producten levert die hij claimed te leveren. 

Dit is een veel gesteld vraag die lastig te beantwoorden is, omdat het afhangt van een aantal factoren zoals: waar wordt het apparaat voor gebruikt, de technologische vooruitgang en hoe intensief wordt een refurbished apparaat gebruikt. Wij van PCMagazijn verkopen alleen refurbished apparaten waarvan wij zeker weten dat ze gedurende de nabije toekomst zonder problemen meegaan. Zo verkopen wij geen laptops of desktops meer die geen Windows 11 ondersteunen. De ondersteuning vanuit Microsoft voor Windows 10 eindigt namelijk op 14 oktober 2025. 

Refurbished PC’s en laptop zijn net zo betrouwbaar als nieuwe PC’s en laptops, mits het Refurbishing proces in orde is. Voordat wij de PC’s en laptops installeren vindt eerst een grondige visuele inspectie plaats. Vervolgens testen wij de apparatuur aan de hand van een samengesteld lijst van punten. Is iets defect tijdens het testen, dan zorgen wij dat het onderdeel vervangen wordt voordat het apparaat verkocht wordt. Heeft het product erge zichtbare gebruikerssporen, dan verkopen wij het product niet.  

Lees anders even 1 van de 1.000+ Reviews op Webwinkelkeur om te zien wat onze klanten vinden. 

Veel refurbished apparatuur werkt met een conditie schaal om aan te geven in welke staat het refurbished product is. Zo zie je online vaak A+, A, B of zelfs C als conditie. Wij hanteren een schaal van 1 tot en met 5. Waarbij een “1” aangeeft dat het product krassen en deuken bevat maar 100% technisch in orde is en een “5” aangeeft dat er mogelijke lichte gebruikerssporen te zien zijn en 100% technisch in orde is.

Bekijk hier ons aanbod aan refurbished laptops en klik hier voor onze refurbished desktops. 

Bestellen, betalen & retourneren

Welke betaalmethodes kan ik gebruikern?

Wij van PC Magazijn bieden verschillende mogelijkheden voor het afrekenen van een bestelling zoals Overboeking, iDeal of Bancontact / Mister Cash. Voor zakelijke klanten is er ook een optie voor achteraf betalen. Hiermee maken wij uw order gelijk klaar voor verzending en ontvangt u per mail een factuur die binnen 2 weken betaald dient te worden. 

Niet tevreden over het product dat u heeft ontvangen? Geen probleem hoor. Binnen 14 dagen na aankoop nemen wij het product zonder problemen terug en crediteren wij het bedrag terug aan u. U kunt dan contact met ons opnemen via ons contact formulier of u kunt bellen naar +31(0)850402137. Beller is altijd sneller.

Wij hanteren geen verzendkosten bij PC Magazijn. Of u nu 1 laptop of 50 besteld de verzendkosten zal altijd €0,- zijn. Dat is pas voordelig zeg!

Alle bestellingen die voor 15:00 gedaan zijn worden diezelfde dag nog afgegeven aan PostNL. Meestal levert PostNL alle bestellingen in 1 werkdag. 

Het is zeker mogelijk om uw bestelling op te halen bij PC Magazijn. Zorg ervoor dat bij het bestellen “Ophalen” als bezorgoptie is geselecteerd. Wij sturen u een mail met een tijdstip hoe laat u de bestelling kan ophalen. Het adres van ons magazijn is Expeditieweg 8-13, 6657 KL Boven-Leeuwen.

Is uw vraag niet beantwoord?

Geen probleem hoor, onze klantenservice staat voor u klaar. u kunt contact opnemen via ons contact formulier, of bellen naar +31(0)85-0402137. Beller is altijd sneller.

Laatste update: 17-04-2025

Winkelwagen
De waardering van www.pcmagazijn.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.2/10 gebaseerd op 1334 reviews.
Scroll naar boven
 
Selecteer eerst de producten om te vergelijken
preloader